Zgoda na pliki cookie

Aby zagwarantować najlepsze doświadczenia użytkownika, używamy technologii takich jak pliki cookie, które pozwalają na zapisywanie, przechowywanie i/lub uzyskiwanie dostępu do informacji o urządzeniu. Udzielenie zgody na używanie tych technologii umożliwi nam analizę i przetwarzanie takich danych jak zachowanie podczas przeglądania czy unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej cofnięcie może wpłynąć na dostępność niektórych funkcjonalności strony.

Regulamin

Regulamin gabinetu Centrum Terapii Przystań

§ 1. Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
  1. Gabinet – lokal, w którym Usługodawca świadczy Usługi, znajdujący się pod adresem: ul. gen. W. Andersa 26/9, 00-201 Warszawa;
  2. Klient – osoba fizyczna nabywająca od Usługodawcy Usługę ; 
  3. Kontrakt terapeutyczny – dokument podpisywany między Klientem a Terapeutą określający zasady świadczenia Usługi w postaci terapii;
  4. Regulamin – niniejszy dokument;
  5. Strona internetowa – strona internetowa Usługodawcy dostępna pod adresem https://terapiaprzystan.pl;
  6. Terapeuta – psycholog, psychoterapeuta, specjalista terapii uzależnień, dietetyk lub inny specjalista świadczący Usługi na podstawie umowy zawartej z Usługodawcą;
  7. Usługa – odpłatna lub o ile tak zaznaczono – nieodpłatna, usługa świadczona przez Usługodawcę w zakresie konsultacji lub wsparcia psychoterapeutycznego (jednorazowego lub w postaci większej liczby spotkań);
  8. Usługodawca – Grupa Horyzont sp. z o.o., Aleja Jana Pawła II 27, 00-867 Warszawa, KRS: 001070426, NIP: 5273086078, adres e-mail: kontakt@terapiaprzystan.pl, numer telefonu: 507749968

§ 2. Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa zasady świadczenia Usług.
  2. Treść Regulaminu znajduje się na Stronie internetowej oraz jest udostępniana każdemu Klientowi przed pierwszą wizytą w Gabinecie (Klient podpisem potwierdza  zapoznanie się z Regulaminem i akceptację jego postanowień) i na każde żądanie Klienta.
  3. Informacje dotyczące przetwarzania przez Usługodawcę danych osobowych Klientów opisane zostały w klauzuli informacyjnej dotyczącej przetwarzania danych osobowych oraz w Polityce prywatności – oba dokumenty dostępne są na Stronie internetowej oraz w Gabinecie.

§ 3. Usługi świadczone przez Usługodawcę odpłatnie

  1. Usługodawca oferuje w szczególności udzielanie świadczeń stanowiących:
  1. diagnozę psychologiczną;
  2. psychoterapię;
  3. udzielanie pomocy psychologicznej;
  4. interwencję kryzysową.
  1. Usługi świadczone są przez Terapeutów, którzy posiadają stosowną wiedzę i wymagane uprawnienia do świadczenia Usług oraz dokładają wszelkich starań, aby działać zgodnie z poszanowaniem praw Klienta, zasadami etyki i poufności.
  2. Usługodawca może odmówić świadczenia Usługi, w przypadku, gdy:
  1. przypuszcza, że Klient jest niepełnoletni lub ubezwłasnowolniony i w jego imieniu nie występuje opiekun prawny lub inna upoważniona osoba;
  2. świadczenie Usługi naruszałoby obowiązujące przepisy prawa, zasady etyki, Regulamin lub prawa osób trzecich;
  3. przypuszcza, że świadczenie Usługi może zagrażać zdrowiu lub życiu Klienta;
  4. Klient, pomimo wezwania, nie reguluje płatności należnych z tytułu świadczenia Usług.

§ 4. Poufność sesji i dobro Klienta

  1. Terapeuta zobowiązany jest do przestrzegania tajemnicy zawodowej. 
  2. Wyjątkiem od zachowania tajemnicy są sytuacje, gdy przepisy prawa zwalniają Terapeutę z obowiązku zachowania tajemnicy, np. Terapeuta nie będzie zobowiązany do zachowania tajemnicy zawodowej tylko jeżeli poważnie zagrożone jest życie Klienta lub innych osób.
  3. Szczególnym rodzajem tajemnicy jest tajemnica zawarta w art. 52 ust. 1 ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, która nakazuje zachowanie w tajemnicy okoliczności przyznania się osoby z zaburzeniami psychicznymi do popełnienia czynu zabronionego. Ten rodzaj tajemnicy ma charakter bezwzględny co oznacza, że nie jest możliwe zwolnienie z obowiązku zachowania tajemnicy.
  4. W przypadku Klientów poniżej 18 roku życia Terapeuta przekazuje rodzicom/prawnym opiekunom informacje ogólne dotyczące problemów lub trudności Klienta, informacje dotyczące postępów terapii oraz ogólnego stanu zdrowia psychicznego dziecka. Nie informuje jednak o szczegółowym przebiegu rozmów oraz o informacjach uzyskanych od Pacjenta. 
  5. Konsultacja może zostać zarejestrowana w formie audio wyłącznie za obopólną zgodą Pacjenta i Terapeuty. 

§ 5. Czas i miejsce świadczenia usług

  1. Usługi świadczone są w godzinach pracy Gabinetu (poniedziałek - piątek w godzinach 8:00 - 21:00), a konkretna godzina ustalana jest z Klientem podczas umawiania wizyty. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany godzin i dni pracy Gabinetu.
  2. Miejscem świadczenia usług jest siedziba Gabinetu. Usługi świadczone są również online za pośrednictwem m.in. serwisów: Google meet, Zoom, Skype, znanylekarz.pl. 

§ 6. Zasady świadczenia Usług

  1. Usługi świadczone są w języku polskim,ukraińskim i angielskim zgodnie z informacjami umieszczonymi w biogramach poszczególnych Terapeutów. Klient wybiera język w jakim chciałby odbyć konsultację w momencie rezerwacji Usługi.
  2. Terapeuta może odmówić wykonania usługi Klientowi, który jest pod wpływem środków psychoaktywnych, jest agresywny, uniemożliwia odbycie konsultacji lub ma zaległości w płatności.
  3. Terapeuta ponosi osobistą odpowiedzialność za czynności związane z wykonywaniem zawodu psychologa i/lub psychoterapeuty i/lub terapeuty, a w szczególności rzetelność prowadzonych procesów terapeutycznych, udzielanych porad i konsultacji.
  4. Klient i Terapeuta w trakcie pierwszego spotkania omawiają warunki współpracy i podpisują Kontrakt terapeutyczny.
  5. Po ustaleniu potrzeb i możliwości Klienta, Terapeuta i Klient tworzą wspólnie plan terapii określający indywidualne warunki świadczenia Usługi. Plan terapii może być modyfikowany w zależności od postępów i potrzeb Klienta.
  6. Umowę w imieniu Klientów, którzy nie ukończyli 18-go roku życia i/lub nie posiadają pełnej zdolności do czynności prawnych zawiera rodzic lub opiekun prawny. 
  7. Jeżeli konsultacja dotyczy Klienta do 16 roku życia pierwsze spotkanie Terapeuty odbywa się z rodzicami lub opiekunami prawnymi Klienta. 
  8. Udzielenie Usługi Klientowi, który ukończył 16 lat wymaga, poza zgodą rodziców/ opiekunów prawnych również zgody Klienta. 
  9. Jeśli Klient spóźni się na wizytę - Usługa zostanie skrócona o czas spóźnienia.
  10. Terapeuta ma prawo do zakończenia współpracy z Klientem, który odwoła trzy wizyty następujące jedna po drugiej lub gdy częstotliwość odwołanych wizyt uniemożliwia efektywne prowadzenie procesu terapii.

§ 7. Zasady bezpieczeństwa sesji online

  1. Usługi mogą być świadczone online m.in. za pośrednictwem Google meet, Zoom, Skype, znanylekarz.pl. 
  2. Klient decydując się na konsultację w formie zdalnej (online) wyraża zgodę na korzystanie z usług zewnętrznych dostawców, w tym do spełnienia wymagań technicznych niezbędnych do działania komunikatora i  zobowiązuje się do zapoznania i zaakceptowania regulaminów i polityk bezpieczeństwa tych dostawców. Rozumie również ryzyka związane z tą formą współpracy i zobowiązuje się do minimalizowania go.
  1. Świadczenie Usługi online wymaga zapewnienia przez Klienta: stabilnego i bezpiecznego połączenia z internetem, a także działających: kamery, słuchawek i mikrofonu. 
  2. W celu zapewnienia bezpiecznego przebiegu sesji online zarówno Terapeuta jak i Klient przestrzegają poniższych zasad korzystania z komputera i internetu:
  1. na komputerze jest zainstalowany aktualny i legalny system operacyjny oraz włączona ochrona antywirusowa;
  2. na komputerze jest zainstalowana najnowsza wersja oprogramowania, za pomocą którego będzie prowadzona rozmowa,. 
  3. dostęp do komputera jest chroniony hasłem, chronione hasłem jest również bezpieczne połączenie internetowe (nie jest możliwe korzystanie z sieci publicznej);
  4. Klient i Terapeuta korzystają ze swoich kont na komputerach i w aplikacji za pomocą których odbywa się połączenie  i nie udostępniają haseł innym osobom.
  1. Zarówno Klient jak i Terapeuta przebywają w miejscu zapewniającym poufność rozmowy (zalecane jest także korzystanie z zestawu słuchawkowego).
  2. Terapeuta prowadząc sesję online ma prawo przerwać połączenie, jeśli Klient połączy się w celu innym niż odbycie sesji, gdy Klient nie ma odpowiednich warunków do uczestniczenia w sesji (np. niezapewnienie prywatności) lub gdy pojawi się podejrzenie, że Klient może być pod wpływem alkoholu lub środków psychoaktywnych.
  3. Usługodawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu Strony internetowej spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Strony internetowej z infrastrukturą techniczną użytkownika.

§ 8. Rezerwacja sesji i płatności 

  1. Rezerwacja pierwszej wizyty może zostać dokonana:
  1. za pośrednictwem serwisu www.znanylekarz.pl,
  2. e-mailowo – pod adresem: recepcja@terapiaprzystan.pl,
  3. telefonicznie – pod numerem: 453555104 (w godzinach pracy rejestracji, tj. poniedziałek-piątek 10:00 - 18:00).
  4. osobiście w Gabinecie.
  1. Rezerwacja kolejnych wizyt może zostać dokonana również w Gabinecie za pośrednictwem Terapeuty. 
  2. Jeżeli rezerwacja wizyty następuje e-mailowo, telefonicznie lub za pośrednictwem serwisu znanylekarz.pl Usługodawca przesyła Klientowi na wskazany adres e-mail z potwierdzeniem uzgodnień i dokumentami, z którymi Klient powinien się zapoznać. Warunkiem skutecznego dokonania rezerwacji jest akceptacja przesłanych dokumentów, w tym dokumentów wymaganych przez serwis znanylekarz.pl (o ile Usługa świadczona jest za jego pośrednictwem) oraz dokonanie płatności.
  3. Umowa dotycząca świadczenia zarezerwowanej Usługi zostaje zawarta w chwili otrzymania przez Usługodawcę płatności za zarezerwowaną Usługę.
  4. Płatności mogą być dokonywane przelewem na rachunek bankowy o numerze: 75 1050 1012 1000 0090 8303 0560, gotówką lub kartą płatniczą w recepcji lub za pomocą płatności elektronicznych na stronie internetowej.
  1. Opłaty za usługi powinny być zaksięgowane na rachunku bankowym, o którym mowa w ust. 5 nie później niż na 24 godziny przed umówionym spotkaniem. W przypadku nieuiszczenia opłaty w terminie, o którym mowa powyżej termin uznaje się za niezarezerwowany i dostępny dla pozostałych potencjalnych Klientów.
  2. Jeśli Klient ma zaległości w opłatach i rezygnuje z dalszego uczestniczenia w terapii lub konsultacjach, zobowiązany jest uregulować należność w ciągu maksymalnie 7 dni.

§ 9. Zmiana i odwoływanie rezerwacji 

  1. Za konsultację lub sesję odwołaną przez Klienta nie później niż na 24 godzin przed ustalonym terminem nie jest pobierana opłata. 
  2. Za konsultację lub sesję odwołaną przez Klienta na mniej niż 24 godzin przed ustalonym terminem spotkania lub w razie nieobecności Klienta na sesji i nieodwołaniu jej, Klientjest zobowiązany do uiszczenia opłaty w wysokości 100% ceny. Należność należy uregulować najpóźniej w dniu kolejnej wizyty. 
  3. Wizytę można odwołać lub przełożyć wyłącznie telefonicznie pod numerem telefonu Gabinetu lub mailowo pod adresem: recepcja@terapiaprzystan.pl
  4. W wyjątkowych sytuacjach, Usługodawca zastrzega sobie prawo do odwołania zarezerwowanego przez Klienta terminu. W razie odwołania wizyty przez Usługodawcę, Usługodawca zaproponuje Klientowi nowy termin, a w razie braku jego akceptacji niezwłocznie zwróci Pacjentowi wniesioną opłatę.

§ 10. Opłaty i reklamacje

  1. Informacje dotyczące Usług, takie jak cena i czas trwania, wskazane są na Stronie internetowej oraz w Gabinecie, a także omawiane podczas wstępnych konsultacji z Terapeutą.
  2. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o Usługach podane na stronie internetowej Usługodawcy oraz w Gabinecie nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny.
  3. Opłaty za Usługi mogą ulegać zmianie. Nowe ceny obowiązują Klientów uczestniczących w terapii po upływie 1 miesiąca od daty poinformowania Klientów o nowych cenach.
  4. Klient, który dokonał opłaty za Usługę może poprosić o wystawienie i przesłanie faktury. Klient wyraża zgodę na przesyłanie faktur w formie elektronicznej na wskazany przez siebie adres e-mail.
  5. Klient ma prawo złożyć reklamację dotyczącą Usługi.
  6. Reklamację należy przesłać w formie pisemnej lub w wiadomości e-mail na adres: kontakt@terapiaprzystan.pl
  7. Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail), przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Usługodawca wezwie do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
  8. Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia kompletnej reklamacji.

§ 11. Postanowienia końcowe i zmiana Regulaminu 

  1. Regulamin obowiązuje od 17.01.2024 r. i może ulec zmianie. 
  2. Klient korzysta z poradnictwa psychologicznego i/lub psychoterapii/terapii na zasadach i zgodnie z przepisami obowiązującymi na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. 
  3. W przypadku powstania sporu strony będą dążyć do polubownego rozwiązania sprawy. 
  4. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie Regulaminu jest prawo polskie.