Regulamin
Regulamin gabinetu Centrum Terapii Przystań
§ 1. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Gabinet – lokal, w którym Usługodawca świadczy Usługi, znajdujący się pod adresem: ul. gen. W. Andersa 26/9, 00-201 Warszawa;
- Klient – osoba fizyczna nabywająca od Usługodawcy Usługę ;
- Kontrakt terapeutyczny – dokument podpisywany między Klientem a Terapeutą określający zasady świadczenia Usługi w postaci terapii;
- Regulamin – niniejszy dokument;
- Strona internetowa – strona internetowa Usługodawcy dostępna pod adresem https://terapiaprzystan.pl;
- Terapeuta – psycholog, psychoterapeuta, specjalista terapii uzależnień, dietetyk lub inny specjalista świadczący Usługi na podstawie umowy zawartej z Usługodawcą;
- Usługa – odpłatna lub o ile tak zaznaczono – nieodpłatna, usługa świadczona przez Usługodawcę w zakresie konsultacji lub wsparcia psychoterapeutycznego (jednorazowego lub w postaci większej liczby spotkań);
- Usługodawca – Grupa Horyzont sp. z o.o., Aleja Jana Pawła II 27, 00-867 Warszawa, KRS: 001070426, NIP: 5273086078, adres e-mail: kontakt@terapiaprzystan.pl, numer telefonu: 507749968
§ 2. Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady świadczenia Usług.
- Treść Regulaminu znajduje się na Stronie internetowej oraz jest udostępniana każdemu Klientowi przed pierwszą wizytą w Gabinecie (Klient podpisem potwierdza zapoznanie się z Regulaminem i akceptację jego postanowień) i na każde żądanie Klienta.
- Informacje dotyczące przetwarzania przez Usługodawcę danych osobowych Klientów opisane zostały w klauzuli informacyjnej dotyczącej przetwarzania danych osobowych oraz w Polityce prywatności – oba dokumenty dostępne są na Stronie internetowej oraz w Gabinecie.
§ 3. Usługi świadczone przez Usługodawcę odpłatnie
- Usługodawca oferuje w szczególności udzielanie świadczeń stanowiących:
- diagnozę psychologiczną;
- psychoterapię;
- udzielanie pomocy psychologicznej;
- interwencję kryzysową.
- Usługi świadczone są przez Terapeutów, którzy posiadają stosowną wiedzę i wymagane uprawnienia do świadczenia Usług oraz dokładają wszelkich starań, aby działać zgodnie z poszanowaniem praw Klienta, zasadami etyki i poufności.
- Usługodawca może odmówić świadczenia Usługi, w przypadku, gdy:
- przypuszcza, że Klient jest niepełnoletni lub ubezwłasnowolniony i w jego imieniu nie występuje opiekun prawny lub inna upoważniona osoba;
- świadczenie Usługi naruszałoby obowiązujące przepisy prawa, zasady etyki, Regulamin lub prawa osób trzecich;
- przypuszcza, że świadczenie Usługi może zagrażać zdrowiu lub życiu Klienta;
- Klient, pomimo wezwania, nie reguluje płatności należnych z tytułu świadczenia Usług.
§ 4. Poufność sesji i dobro Klienta
- Terapeuta zobowiązany jest do przestrzegania tajemnicy zawodowej.
- Wyjątkiem od zachowania tajemnicy są sytuacje, gdy przepisy prawa zwalniają Terapeutę z obowiązku zachowania tajemnicy, np. Terapeuta nie będzie zobowiązany do zachowania tajemnicy zawodowej tylko jeżeli poważnie zagrożone jest życie Klienta lub innych osób.
- Szczególnym rodzajem tajemnicy jest tajemnica zawarta w art. 52 ust. 1 ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, która nakazuje zachowanie w tajemnicy okoliczności przyznania się osoby z zaburzeniami psychicznymi do popełnienia czynu zabronionego. Ten rodzaj tajemnicy ma charakter bezwzględny co oznacza, że nie jest możliwe zwolnienie z obowiązku zachowania tajemnicy.
- W przypadku Klientów poniżej 18 roku życia Terapeuta przekazuje rodzicom/prawnym opiekunom informacje ogólne dotyczące problemów lub trudności Klienta, informacje dotyczące postępów terapii oraz ogólnego stanu zdrowia psychicznego dziecka. Nie informuje jednak o szczegółowym przebiegu rozmów oraz o informacjach uzyskanych od Pacjenta.
- Konsultacja może zostać zarejestrowana w formie audio wyłącznie za obopólną zgodą Pacjenta i Terapeuty.
§ 5. Czas i miejsce świadczenia usług
- Usługi świadczone są w godzinach pracy Gabinetu (poniedziałek - piątek w godzinach 8:00 - 21:00), a konkretna godzina ustalana jest z Klientem podczas umawiania wizyty. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany godzin i dni pracy Gabinetu.
- Miejscem świadczenia usług jest siedziba Gabinetu. Usługi świadczone są również online za pośrednictwem m.in. serwisów: Google meet, Zoom, Skype, znanylekarz.pl.
§ 6. Zasady świadczenia Usług
- Usługi świadczone są w języku polskim,ukraińskim i angielskim zgodnie z informacjami umieszczonymi w biogramach poszczególnych Terapeutów. Klient wybiera język w jakim chciałby odbyć konsultację w momencie rezerwacji Usługi.
- Terapeuta może odmówić wykonania usługi Klientowi, który jest pod wpływem środków psychoaktywnych, jest agresywny, uniemożliwia odbycie konsultacji lub ma zaległości w płatności.
- Terapeuta ponosi osobistą odpowiedzialność za czynności związane z wykonywaniem zawodu psychologa i/lub psychoterapeuty i/lub terapeuty, a w szczególności rzetelność prowadzonych procesów terapeutycznych, udzielanych porad i konsultacji.
- Klient i Terapeuta w trakcie pierwszego spotkania omawiają warunki współpracy i podpisują Kontrakt terapeutyczny.
- Po ustaleniu potrzeb i możliwości Klienta, Terapeuta i Klient tworzą wspólnie plan terapii określający indywidualne warunki świadczenia Usługi. Plan terapii może być modyfikowany w zależności od postępów i potrzeb Klienta.
- Umowę w imieniu Klientów, którzy nie ukończyli 18-go roku życia i/lub nie posiadają pełnej zdolności do czynności prawnych zawiera rodzic lub opiekun prawny.
- Jeżeli konsultacja dotyczy Klienta do 16 roku życia pierwsze spotkanie Terapeuty odbywa się z rodzicami lub opiekunami prawnymi Klienta.
- Udzielenie Usługi Klientowi, który ukończył 16 lat wymaga, poza zgodą rodziców/ opiekunów prawnych również zgody Klienta.
- Jeśli Klient spóźni się na wizytę - Usługa zostanie skrócona o czas spóźnienia.
- Terapeuta ma prawo do zakończenia współpracy z Klientem, który odwoła trzy wizyty następujące jedna po drugiej lub gdy częstotliwość odwołanych wizyt uniemożliwia efektywne prowadzenie procesu terapii.
§ 7. Zasady bezpieczeństwa sesji online
- Usługi mogą być świadczone online m.in. za pośrednictwem Google meet, Zoom, Skype, znanylekarz.pl.
- Klient decydując się na konsultację w formie zdalnej (online) wyraża zgodę na korzystanie z usług zewnętrznych dostawców, w tym do spełnienia wymagań technicznych niezbędnych do działania komunikatora i zobowiązuje się do zapoznania i zaakceptowania regulaminów i polityk bezpieczeństwa tych dostawców. Rozumie również ryzyka związane z tą formą współpracy i zobowiązuje się do minimalizowania go.
- Świadczenie Usługi online wymaga zapewnienia przez Klienta: stabilnego i bezpiecznego połączenia z internetem, a także działających: kamery, słuchawek i mikrofonu.
- W celu zapewnienia bezpiecznego przebiegu sesji online zarówno Terapeuta jak i Klient przestrzegają poniższych zasad korzystania z komputera i internetu:
- na komputerze jest zainstalowany aktualny i legalny system operacyjny oraz włączona ochrona antywirusowa;
- na komputerze jest zainstalowana najnowsza wersja oprogramowania, za pomocą którego będzie prowadzona rozmowa,.
- dostęp do komputera jest chroniony hasłem, chronione hasłem jest również bezpieczne połączenie internetowe (nie jest możliwe korzystanie z sieci publicznej);
- Klient i Terapeuta korzystają ze swoich kont na komputerach i w aplikacji za pomocą których odbywa się połączenie i nie udostępniają haseł innym osobom.
- Zarówno Klient jak i Terapeuta przebywają w miejscu zapewniającym poufność rozmowy (zalecane jest także korzystanie z zestawu słuchawkowego).
- Terapeuta prowadząc sesję online ma prawo przerwać połączenie, jeśli Klient połączy się w celu innym niż odbycie sesji, gdy Klient nie ma odpowiednich warunków do uczestniczenia w sesji (np. niezapewnienie prywatności) lub gdy pojawi się podejrzenie, że Klient może być pod wpływem alkoholu lub środków psychoaktywnych.
- Usługodawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu Strony internetowej spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Strony internetowej z infrastrukturą techniczną użytkownika.
§ 8. Rezerwacja sesji i płatności
- Rezerwacja pierwszej wizyty może zostać dokonana:
- za pośrednictwem serwisu www.znanylekarz.pl,
- e-mailowo – pod adresem: recepcja@terapiaprzystan.pl,
- telefonicznie – pod numerem: 453555104 (w godzinach pracy rejestracji, tj. poniedziałek-piątek 10:00 - 18:00).
- osobiście w Gabinecie.
- Rezerwacja kolejnych wizyt może zostać dokonana również w Gabinecie za pośrednictwem Terapeuty.
- Jeżeli rezerwacja wizyty następuje e-mailowo, telefonicznie lub za pośrednictwem serwisu znanylekarz.pl Usługodawca przesyła Klientowi na wskazany adres e-mail z potwierdzeniem uzgodnień i dokumentami, z którymi Klient powinien się zapoznać. Warunkiem skutecznego dokonania rezerwacji jest akceptacja przesłanych dokumentów, w tym dokumentów wymaganych przez serwis znanylekarz.pl (o ile Usługa świadczona jest za jego pośrednictwem) oraz dokonanie płatności.
- Umowa dotycząca świadczenia zarezerwowanej Usługi zostaje zawarta w chwili otrzymania przez Usługodawcę płatności za zarezerwowaną Usługę.
- Płatności mogą być dokonywane przelewem na rachunek bankowy o numerze: 75 1050 1012 1000 0090 8303 0560, gotówką lub kartą płatniczą w recepcji lub za pomocą płatności elektronicznych na stronie internetowej.
- Opłaty za usługi powinny być zaksięgowane na rachunku bankowym, o którym mowa w ust. 5 nie później niż na 24 godziny przed umówionym spotkaniem. W przypadku nieuiszczenia opłaty w terminie, o którym mowa powyżej termin uznaje się za niezarezerwowany i dostępny dla pozostałych potencjalnych Klientów.
- Jeśli Klient ma zaległości w opłatach i rezygnuje z dalszego uczestniczenia w terapii lub konsultacjach, zobowiązany jest uregulować należność w ciągu maksymalnie 7 dni.
§ 9. Zmiana i odwoływanie rezerwacji
- Za konsultację lub sesję odwołaną przez Klienta nie później niż na 24 godzin przed ustalonym terminem nie jest pobierana opłata.
- Za konsultację lub sesję odwołaną przez Klienta na mniej niż 24 godzin przed ustalonym terminem spotkania lub w razie nieobecności Klienta na sesji i nieodwołaniu jej, Klientjest zobowiązany do uiszczenia opłaty w wysokości 100% ceny. Należność należy uregulować najpóźniej w dniu kolejnej wizyty.
- Wizytę można odwołać lub przełożyć wyłącznie telefonicznie pod numerem telefonu Gabinetu lub mailowo pod adresem: recepcja@terapiaprzystan.pl
- W wyjątkowych sytuacjach, Usługodawca zastrzega sobie prawo do odwołania zarezerwowanego przez Klienta terminu. W razie odwołania wizyty przez Usługodawcę, Usługodawca zaproponuje Klientowi nowy termin, a w razie braku jego akceptacji niezwłocznie zwróci Pacjentowi wniesioną opłatę.
§ 10. Opłaty i reklamacje
- Informacje dotyczące Usług, takie jak cena i czas trwania, wskazane są na Stronie internetowej oraz w Gabinecie, a także omawiane podczas wstępnych konsultacji z Terapeutą.
- Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o Usługach podane na stronie internetowej Usługodawcy oraz w Gabinecie nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny.
- Opłaty za Usługi mogą ulegać zmianie. Nowe ceny obowiązują Klientów uczestniczących w terapii po upływie 1 miesiąca od daty poinformowania Klientów o nowych cenach.
- Klient, który dokonał opłaty za Usługę może poprosić o wystawienie i przesłanie faktury. Klient wyraża zgodę na przesyłanie faktur w formie elektronicznej na wskazany przez siebie adres e-mail.
- Klient ma prawo złożyć reklamację dotyczącą Usługi.
- Reklamację należy przesłać w formie pisemnej lub w wiadomości e-mail na adres: kontakt@terapiaprzystan.pl
- Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail), przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Usługodawca wezwie do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
- Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia kompletnej reklamacji.
§ 11. Postanowienia końcowe i zmiana Regulaminu
- Regulamin obowiązuje od 17.01.2024 r. i może ulec zmianie.
- Klient korzysta z poradnictwa psychologicznego i/lub psychoterapii/terapii na zasadach i zgodnie z przepisami obowiązującymi na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- W przypadku powstania sporu strony będą dążyć do polubownego rozwiązania sprawy.
- Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie Regulaminu jest prawo polskie.